CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jumaat, 7 September 2012

Parts of Plant Worksheet

Salam 1 Malaysia,

             Di sini saya ingin berkongsi lembaran kerja yang bertemakan bunga. Lembaran ini saya dapat dari sebuah laman web http://homeschoolcreations.com . Jika dilihat dalam laman web tersebut banyak lembaran yang berkaitan dengan tema tumbuh-tumbuhan dalam Bahasa Inggeris. Boleh download free setiap part 1 sampai bonus pack. Di bawah adalah sebahagian lembaran kerja yang terdapat dalam part 2 dalam bentuk pdf.


               Saya gunakan lembaran ini dengan membuat aktiviti tampalan. Murid menggunting setiap perkataan dan gambar pokok bunga dan kemudian mencantum semula dan di tampal pada kertas warna supaya kelihatan menarik dan kemas. Dan hasilnya seperti gambar di bawah:


               Ini adalah hasil yang terbaik, saya rasa cikgu mungkin ada banyak lagi idea yang lebih baik dan hebat dari saya. Maaf sekiranya ada kekurangan. Saya cuma berkongsi..apa yang baik cikgu-cikgu boleh ambil idea ini dan tambah baik lagi. Terima kasih..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan