CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 18 Mei 2013

Aktiviti Main Pasir


Salam 1 Malaysia,


             Alhamdulillah, petang ini ada kesempatan untuk mengupdate aktiviti sepanjang bulan April dan Mei yang belum sempat untuk saya letak dalam entri prasekolah. Maaflah rakan-rakan atas kesibukan yang saya lalui, menyebabkan saya tidak kesempatan untuk menambah bahan-bahan yang telah saya buat dan jalankan di prasekolah.

            Ok, pada petang ini, saya ingin menambah beberapa gambar aktiviti tema pasir yang telah saya jalankan bersama murid-murid di prasekolah di tapak perhimpunan sekolah. Alhamdulillah, secara keseluruhanya murid-murid berasa seronok dengan aktiviti tersebut. Lembaran kerja untuk aktiviti tersebut saya buat berbeza mengikut tahap dan kemahiran murid.

ini lembaran kerja tema pasir, sekiranya rakan-rakan ingin lembaran kerja ini hanya klik pada image ini. Maaf jika arahan dalam Bahasa Inggeris ini ada salah dan silap. Harap rakan-rakan guru boleh perbetulkan. Terima kasih

Ini lembaran kerja 2, murid-murid hanya mewarnakan gambar bunga dan rumput, selebihnya murid-murid boleh menggunakan pasir untuk menampal di bawah pohon bunga tersebut.

Lembaran kerja 3, murid-murid mewarnakan gambar rumah, dan seterusnya mereka boleh menampal pasir di bawah gambar rumah tersebut.

Ini adalah contoh oleh guru prasekolah

murid-murid menjalankan aktiviti menampal pasir pada lembaran kerja yang diberi



 
Akhirnya, murid-murid Berjaya melaksanakan tugasan yang diberi. Tahniah kepada anak didikku..^^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan